7 september rit van Washington D.C. naar Philadelphia

Vanochtend waren we weer rond 6 uur wakker en hebben we nog een beetje rondgehangen op bed. We dachten zo tegen 8 uur bij een klein zaakje naast het hotel terecht te kunnen voor ontbijt en koffie. Na wat gegeten en gedronken te hebben waren we klaar om op pad te gaan. Dus de koffers van de kamer gehaald en bij de balie uitgecheckt en het verzoek naar de valet gedaan voor het halen van de auto.

Na de auto was voorgereden en alles bepakking aan boord was konden we op pad naar in eerste instantie Baltimore. Het bleek echter nog wel een uitdaging om Washington D.C. te verlaten. Uitgerekend vandaag was de grote weg die wij moesten hebben afgesloten voor verkeer en moesten we een andere route nemen maar geen idee welke. De navigatie wou ons telkens weer naar de afgesloten weg lijden en dus op een gegeven moment maar besloten om de navigatie eerst te negeren en gewoon een weg telkens rechtdoor te volgen. Dit bleek te helpen aangezien op een gegeven moment de navigatie ons wel een goede kant op leidde.

Onderweg naar Baltimore zijn we nog even gestopt bij de Maryland welcome center echter was die gesloten vanwege onderhoud. Daarna na een rit van ongeveer 1 uur kwamen we aan in Baltimore en konden we in een parkeergarage parkeren vlakbij de haven. We hadden dus gelukkig geen hele weg naar de Historic ships te gaan. De historic ships van Baltimore zijn een viertal schepen gelegen aan een aantal verschillende kades. Het eerste schip een sloop-of-war uit 1854 de USS constelation, de tweede was een light ship uit 1930 de chesapeake, de derde een onderzeeƫr uit 1944 de USS Torsk en als laatste een USCG cutter uit 1935. De schepen waren erg interessant, leuk om te zien maar soms wel erg krap qua ruimte. Zo tegen 13 uur waren we verder op pad gegaan naar Philadelphia. Onderweg zijn we nog even langs een wallmart en een target gegaan voor wat drinken en spullen ik had voor de auto een usb-c naar usb-c kabel nodig.

Zo tegen 17.30 uur zijn we aangekomen bij het hotel en konden we in checken en de koffers dumpen. We moesten nog wat eten en zijn naar het restaurant tegenover het hotel gegaan. Bij Ruby’s Tuesday hebben we een lekkere maaltijd genoten en kon Harma het niet laten om een cocktail te nemen.